onednovellerforme

Direktlänk till inlägg 17 juni 2013

Kapitel 1 av I Want U So Bad

Av onednovellerforme - 17 juni 2013 22:39

   
^Demis perspektiv^
Ja, då var det en sådan dag igen... Efter jag har slutat hela skolan så var det som tomt av ideér i mitt huvud av vad jag skulle göra.
I skolan hade jag väl vart en lite mer 'Bad Girl', men inte hade jag rökt, drågat bla bla bla... Jag hade aldrig ens legat med någon trots att alla killarna dräglade efter mig. Jag gick till min walk in closet där jag tog fram en brun/guldig stickad tröja, ett par jeans shorts och ett par höga klack skor och fixade smink mm. Jag styrde stegen mot dörren och gick ut ur lägenheten till närmaste Star Bucks. Jag satte mig ner vid ett bord och smsade Nellie,

'Kommer du till Star Bucks x'
'Sure :)x'
Medans jag satt och smsade kände jag att någon eller rättare sagt några stirrade på mig... Jag hann inte kolla vem eller vilka det var innan Nellie kom och satte sig framför mig vid bordet.
"Hej" Sa hon med ett litet lénde.
"Hej" Sa jag så vänligt jag kunde och fick fram ett litet fake smile.
"Killen over there kollar på dig, Demi..?" Sa hon och gjorde en gest med huvudet åt killens håll.
"Men tyst Nellie" Sa jag, Nu lite smått irriterad. "Men jag måste gå till jobbet nu, men vi ses" Jag reste mig upp och kramade om min bästa kompis som nu också stod upp.
"hejdå" Sa hon tyst och kollade på en av dem fem killarna vid ett annat bord.

Jag närmade mig studion med ivriga steg, jag skulle nu få veta vem det var som skulle spela in filmen med mig.
Jag stannade upp ett tag när jag öppnade dörren till studion, jag kände igen den killen... Oh Chezes det var killen som satt och kollade på mig vid Star Bucks.
"Emh, hej..." Sa jag tyst och satte mig i soffan en bit bort.
"hej" Mer hann killen inte säga förens Lola kom och drog upp mig ur soffan.
Typiskt henne. "men Demi, Hur ser du ut egentligen..?" Hon gav mig en chockad blick. "F-Förlåt" var det ända jag fick fram. Lola tog tag i mina axlar och snurrade runt mig ett varv och sa sedan med ett litet leénde, "Aja, tröjan är ju från mitt märke så den var ju i alla fall fin" Jag små log åt det hon hade sagt.
"Så Demi, detta är Louis i från One Direction om du inte redan sätt det?"
Borde jag tillägga att jag inte är bäst på sånt, inte ens på världens största pojk band. Demi, Demi, Demi, Hur är du uppfostrad tänkte jag.
"Ehm, Jo det såg jag"
" Ni ska ju då alltså spela i samma film vilket också betyder att ni måste lära känna varandra mer, Okej?" Jag kollade förvånat på Lola och tänkte noga igenom det hon just hade sagt. Vänta, betyde det..?
"Ni ska dela lägenhet i 2 veckor innan filmen ska spelas in, Inga men!" Nu lät Lola väldigt seriös...
"Du kan seriöst inte mena att jag ska dela frekkin' lägenhet med någon jag inte ens känner!?" Halvt skrek jag ut.
"Inga men Demi..!"
"Demi det kommer inte vara så farligt..?" Sa Louis. Wow, första gången han sa något typ...
"och det ända jag vill är att när filmen ska spelas in ska ni vara vänner och helst mer än det uppfattat?" Sa Lola.
----------------------------------------------------------------------------------------
Kapitel 1 uppe YEAH! Hoppas att ni gillade det trots att det var så koooort :)
Men vad kunde Lola mena med det hon sa..? Det får ni veta i nästa kapitel :)
Det kommer nog komma upp några person beskrivningar snart C':

 
 
Ingen bild

Svenska1DLover

23 juni 2013 18:54

Jätte bra !!! :)
Så fin blogg:)

puss och kram ! xx

onednovellerforme

26 juni 2013 12:33

Tack! Blir jätte glad av såna här kommentarer! xx

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av onednovellerforme - 19 augusti 2013 10:56


  Jag vaknade av att det ringde på dörren och strax där efter hörde jag Liam's röst. Hoppas inte Harry är med nu... Jag gick upp och tog på min underkläder och satte mig sedan på sängen och ropade på Louis. "Louis, kan du komma?" Louis kom in ...

Av onednovellerforme - 8 augusti 2013 22:24

Hej! Förlåt för att jag inte har uppdaterat men jag har varit hos min pappa i en månad och glömde lappen med lösenordet på till bloggen.... Mitt fel! ska kolla på några bilder för att få lite insperation nu.... Tack till er besökare som faktiskt är k...

Av onednovellerforme - 1 juli 2013 03:52

        ^Louis perspektiv^ Vi alla satt samlade i Niall's soffa och pratade, när jag säger alla menar jag mig och killarna.  "Vi kan väl göra något, kanske gå till stranden..?" Sa jag för att bryta den pinsamma tystnaden som uppstått. "O...

Av onednovellerforme - 26 juni 2013 12:40

   ^Demi's perspektiv^   "Demi, vi har ingen mat i kylskåpet..." Ropade Louis från köket.  "Då får vi väl äta frukost på Mc Donalds?" Nu stod även jag i köket och log. "Bra, då går vi..?" Frågade han. jag mumlade ett svar och sedan var vi ...

Av onednovellerforme - 20 juni 2013 23:43

      *2 veckor senare* ^Demis perspektiv^    Det hade nu gått två veckor sen vi "flyttade in" i lägenheten. Jag och Louis hade kommit varandra väldigt nära nu.   Jag satt i vår mysiga lilla soffa och åt jordgubbar med choklad när alla...

Presentation


1D Novell.
Hope u like it xx!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards