onednovellerforme

Direktlänk till inlägg 26 juni 2013

Kapitel 3 # Mc Donalds Food

Av onednovellerforme - 26 juni 2013 12:40

   ^Demi's perspektiv^


"Demi, vi har ingen mat i kylskåpet..." Ropade Louis från köket. 

"Då får vi väl äta frukost på Mc Donalds?" Nu stod även jag i köket och log.

"Bra, då går vi..?" Frågade han. jag mumlade ett svar och sedan var vi påväg ut ur den nya lägenheten.


Jag slog mig ner vid ett litet bord med en lättad suck.

"Jag går fram och beställer, vad vill du ha?" Sa Louis mjukt.

"Jag tar nog en Mc Wrap Bacon och en cola, Tack Louis" 

Han gick och beställde och efter en liten stund kom han tillbaka med maten.

Det blev en lång ganska pinsam tystnad utan att någon av oss hade någonting att säga. Sedan var Louis den första som sa någonting.

"Demi, jag..." Han avbröt sig en stund innan han fortsatte. " Kyssen, menas det att vi, att vi är ihop..?" Sa Louis så tyst att han nästan viskade. Juste, kyssen...

"Emh, J-ja?" Det lät mer som en fråga än ett svar...

-

Vi sa inget mer, inte ens i bilen på vägen hem. Tänk om det inte var det han ville..? Alltså att vara ihop... 

-

~Hemma~

Jag satte mig ner på 'våran' säng och skickade iväg ett sms till Nellie;

Shopping dags? xx


Why not..! Vi möts på starbucks om 15 minuter? xoxo


Okejj. Don't be late :P xxx

 


Jag la ner mobilen på sängen och gick fram till min Walk in closet och tog fram ett par militär gröna jeans och en vit blus. Sen gick jag och satte mig vid smink bordet och tog på lite mascara. Jag stelnade till när någon la armarna om min midja, lyfte upp mig och satte ner mig på sängen. 

"Varför Lou, Varför?" sa jag och log.

"För att jag ville göra det här." Sa han och lutade sig fram och kysste mig mjukt, prefekt...

"Ledsen Lou men jag måste gå." Jag gav honom ett snett leende och pussade honom på munnen.

"Vart ska du?" Frågade Lou.

"Jag ska shoppa med Nellie" 

"Kom inte hem för sent..!" Sa han allvarligt.

"Louis, Du är inte min pappa." Sa jag medans jag satte på mig mina Jeffrey Campbell klackar.

"Hejdå..!" Sa jag och gick ut. 

"hejdå" Svarade han med ett litet leende.

Jag satte stegen emot Starbucks där jag och Nellie skulle träffas.

Jag öppnade dörren och såg Nellie sitta vid ett av borden. Jag log mot henne och hon reste sig upp och gick emot mig.

"Hej!" Sa hon och kramade om mig.

"Vilken affär ska vi gå in på först?" Frågade jag.

"Mac eller?" Sa Nellie.

"Jupp." Sa jag och log, Jag behövde faktiskt lite nytt smink.

"Åh, Kolla!" Tjöt Nellie och sprang fram till rea smink hyllan.

"Vad?" Frågade jag.

"DET ÄR REA!" Nästan skrek Nellie mot mig.

"Wow, Nellie wow." Sa jag sarkastiskt. När vi var klara inne på Mac hade Nellie en stor påse med minst 6 st saker i och jag hade en liten påse med 2 saker i. Vi in på lite random affärer som H&M, Forever 21, Sephora mm.

"Nellie jag måste in här." Sa jag och drog in henne i en mat affär.

"Varför..!?" Sa hon äcklat.

" Vi har ingen mat hemma" Sa jag.

När vi gått runt en stund och försökt ringa Louis för vi visste inte vad vi behövde så hörde jag någon ropa mitt namn.

"Demi..!" Jag vände mig om och såg Louis små springa emot oss.

"Vad gör du här?" Frågade jag Louis.

"handlar mat...?" Sa Louis med ett litet skratt på slutet.

"bra, då slipper vi vara här..!" Sa jag och drog med med Nellie ut igen.

" LET'S GO SHOPPING!" Tjöt Nellie och vi fortsatte.

-

Påväg ut ur köpcentrumet hörde vi några tjuta våra namn, vi vände oss hastigt om och så två små tjejer stå och halvt gråta framför oss.

"Kan vi få ta foto?" Frågade den ena tjejen ivrigt.

"Visst!" Svarade jag och Nellie i kör.

Efter att dom hade får tagit kort och fått varsin autograf fortsatte vi hemåt.

"Hejdå Nellie" Sa jag och kramade om henne.

"Hejdå!"

Vi gick åt varsitt håll efter som att vi inte bodde så nära varandra.

När jag kom innanför dörren tog jag av mig skorna och fortsatte in mot köket där det luktade mat.

Men Louis var inte där, jag gick emot vårt sovrum och ja, där satt han. Dock så hade han ingen tröja på sig...

Jag stod där och kollade på honom en stund innan han märkte mig.

^Louis perspektiv^

"Gillar du vad du ser?" Frågade jag Demi som nu bara log och gick mot mig.

Hon satte sig i mitt knä med armarna runt min halls och kollade mig i ögonen.

"Vad blir det för mat?" Sa hon med ett lätt skratt.

"Maten är inte klar så vi kan lika gärna  börja med efterrätten." Sa jag och log.

"Vad är efterrätten då?" Sa hon med ett brett leende på läpparna.

"Dig..." Sa jag och började klä av henne kläderna medans hon bara log mot mig.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Love is in the air! CHEZEZ! Nej men äntligen ett kapitel till..? :) Har haft jätte många Idéer om kapitlet

men har inte haft lust att skriva. :/ men HERE IT IS! Får se när nästa kommer! Glöm inte kommentera! xx

 
 
Sofie Mailk

Sofie Mailk

30 juni 2013 12:47

Suuper bra! Längtar tills nästa del! När kommer nästa? :D snart? ;) Kraaam x

http://1dfanfic1.bloggplatsen.se

onednovellerforme

30 juni 2013 13:07

Tack! Jag vet inte när nästa kommer för jag har inga idéer för kapitel 4... Men den kommer så snart jag kommer på en ide! :D Btw din novell är också väldigt bra..! Kram xx

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av onednovellerforme - 19 augusti 2013 10:56


  Jag vaknade av att det ringde på dörren och strax där efter hörde jag Liam's röst. Hoppas inte Harry är med nu... Jag gick upp och tog på min underkläder och satte mig sedan på sängen och ropade på Louis. "Louis, kan du komma?" Louis kom in ...

Av onednovellerforme - 8 augusti 2013 22:24

Hej! Förlåt för att jag inte har uppdaterat men jag har varit hos min pappa i en månad och glömde lappen med lösenordet på till bloggen.... Mitt fel! ska kolla på några bilder för att få lite insperation nu.... Tack till er besökare som faktiskt är k...

Av onednovellerforme - 1 juli 2013 03:52

        ^Louis perspektiv^ Vi alla satt samlade i Niall's soffa och pratade, när jag säger alla menar jag mig och killarna.  "Vi kan väl göra något, kanske gå till stranden..?" Sa jag för att bryta den pinsamma tystnaden som uppstått. "O...

Av onednovellerforme - 20 juni 2013 23:43

      *2 veckor senare* ^Demis perspektiv^    Det hade nu gått två veckor sen vi "flyttade in" i lägenheten. Jag och Louis hade kommit varandra väldigt nära nu.   Jag satt i vår mysiga lilla soffa och åt jordgubbar med choklad när alla...

Av onednovellerforme - 17 juni 2013 22:39


    ^Demis perspektiv^Ja, då var det en sådan dag igen... Efter jag har slutat hela skolan så var det som tomt av ideér i mitt huvud av vad jag skulle göra.I skolan hade jag väl vart en lite mer 'Bad Girl', men inte hade jag rökt, drågat bla bla bl...

Presentation


1D Novell.
Hope u like it xx!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards